Σάββατο 30 Μαΐου 2020

Καλοκαιρινές Δημιουργικές Εργασίες

Δημιουργικές Εργασίες - Μέρος Α': Παιχνίδια
1. Παιχνίδι Μνήμης με θέμα το Καλοκαίρι
Ένα απλό αλλά διασκεδαστικό παιχνίδι για παιδιά, είναι το παιχνίδι μνήμης (memory game) με κάρτες. Μπορούμε να το παίζουμε με τα παιδιά όλο το καλοκαίρι (είτε είμαστε εκπαιδευτικοί είτε είμαστε γονείς και θέλουμε να απασχολήσουμε με ευχάριστο τρόπο τα παιδιά μας) και το σημαντικότερο το έχουμε φτιάξει μόνοι μας. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι έναν εκτυπωτή και αν θέλουμε να κρατήσει περισότερο έναν πλαστικοποιητή.
Κάθε ταμπλό περιέχει 16 τετράγωνες καρτούλες με ένα καλοκαιρινό θέμα. Αν θέλουμε να το κάνουμε πιο εύκολο δίνουμε λιγότερες κάρτες στα παιδιά σε κάθε παιχνίδι, αν θέλουμε να το δυσκολέψουμε δίνουμε περισσότερες κάρτες.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ:
Απλώνουμε τις κάρτες πάνω σε ένα τραπέζι με τις εικόνες εμφανείς προς το παιδί ή τα παιδιά. Τους δίνουμε λίγο χρόνο να απομνημονεύσουν τη σειρά των εικόνων. Στη συνέχεια γυρίζουμε από την ανάποδη τις κάρτες και ζητάμε να θυμηθούνε που βρίσκονται τα ζευγάρια με τις ίδιες εικόνες και να τις ανοίξουν.
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ:
*      Εκτυπωτή
*      Χαρτί ή χαρτόνι εκτύπωσης
*      Ψαλίδι
*      Πλαστικοποιητή (προαιρετικά)
ΟΔΗΓΙΕΣ:

Εκτυπώνουμε τα ταμπλό με τα τετραγωνάκια. Κόβουμε κάθε τετραγωνάκι ξεχωριστά. Πλαστικοποιούμε αν έχουμε τη δυνατότητα και ξανακόβουμε κάθε τετραγωνάκι. Το παιχνίδι μας είναι έτοιμο!



2. Παιχνίδι «Σύνθετες λέξεις» με θέμα το Καλοκαίρι
Μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα που αγαπούν τα μικρά παιδιά είναι να φτιάχνουν σύνθετες λέξεις. Διαλέγουμε καλοκαιρινές λέξεις λοιπόν και αρχίζουμε το παιχνίδι! Με τις λέξεις ήλιος, θάλασσα, καράβι και ψάρι φτιάχνουμε σύνθετες καλοκαιρινές λέξεις και προκαλούμε τη φαντασία και την ικανότητα για γλωσσοπλασία των μικρών παιδιών.
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε Α4 σελίδα αρχικά σαν πίνακα αναφοράς, ώστε να συζητήσουμε πως ακριβώς φτιάχνονται οι λέξεις. Σημαντικό είναι να προκαλέσουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν πως αλλάζει σε πολλές λέξεις το νόημα των λέξεων όταν ενώνονται μεταξύ τους, πχ θάλασσα και λύκος = θαλασσόλυκος (που δεν έχει σχέση όμως με το ζώο).
Θα χρειαστούμε:
*      Εκτυπωτή
*      Α4 κόλλες ή Α4 χαρτονάκι
*      Ψαλίδι
*      Πλαστικοποιητή (προαιρετικά)
Τρόπος παιξίματος:
§  Μπορούμε να κόψουμε τις λέξεις (να τις κάνουμε καρτέλες δηλαδή) και να παίξουμε με το παιδί, μπερδεύοντας τις καρτέλες και ζητώντας από το παιδί να τις βάλει στη σειρά και στη συνέχεια να επιλέξει τη σύνθετη λέξη που προκύπτει. Μετά από λίγο καιρό το παιδί θα μπορεί να παίζει και μόνο του το παιχνίδι.
§  Μια άλλη δραστηριότητα που μπορεί να συνοδεύσει το παιχνίδι είναι να φτιάξει το παιδί τις δικές τους καρτέλες, ζωγραφίζοντας είτε τις λέξεις που φτιάχνουν τη σύνθετη λέξη, είτε την ίδια τη σύνθετη λέξη.
Φυσικά μετά από λίγο καιρό θα παρατηρήσουμε ότι το παιδί είναι σε θέση να φτιάχνει όλο και περισσότερες σύνθετες λέξεις, ακόμη και σύνθετες λέξεις που δεν υπάρχουν, αλλά δείχνουν καθαρά την ικανότητα που αποκτά το παιδί να "παίζει" με τη γλώσσα.





3. "Ταιριάξτε τα παγωτά"
Το παιχνίδι αποτελεί μια παραλλαγή του Παιχνιδιού Μνήμης.

Οδηγίες:
  • Τα παιδιά, σε πρώτο στάδιο, χρωματίζουν όπως θέλουν τα παγωτά.
  • Ακολούθως οι κάρτες κόβονται και προαιρετικά πλαστικοποιούνται.
  • Παίζουν 2 παίκτες.
  • Ανακατεύουν τις κάρτες και τις τοποθετούν αρχικά ίσια και τις παρατηρούν για 2 λεπτά. Ακολούθως τις γυρίζουν ανάποδα (στην ίδια θέση) ούτως ώστε η εικόνα να είναι κρυμμένη.
  • Κάθε παίκτης γυρίζει κάθε φορά 2 κάρτες, με στόχο να βρει το ζευγάρι των παγωτών που συνδυάζει το σύμβολο του αριθμού με το σωστό σύνολο (δηλαδή ο παίκτης κερδίζει τις 2 κάρτες αν πχ βρει το παγωτό με τον αριθμό 5 και το παγωτό που έχει πάνω 5 κουκκίδες).
  • Κάθε φορά που ένας παίκτης βρίσκει το σωστό ζευγάρι, παίρνει τις 2 κάρτες, αλλιώς τις αναποδογυρίζει ξανά και παίζει ο επόμενος.
  • Νικητής είναι ο παίκτης με τις πιο πολλές κάρτες.

4. Ρακέτες εσωτερικού χώρου


Τι θα χρειαστείτε:

  • *      Χάρτινα πιάτα
  • *      ξυλάκια από παγωτό
  • *      ένα μπαλόνι είναι ότι θα χρειαστείτε για να παίξουν τα πιτσιρίκια ping-pong μπαλονιού!

Το καλύτερο με αυτό το παιχνίδι είναι ότι δεν σπάει τίποτα μέσα στο σπίτι☺

Δημιουργικές εργασίες - Μέρος Β': Σκέφτομαι και Ζωγραφίζω (ή Γράφω)
1. Τα σχέδιά μου για το καλοκαίρι: 
Το κάθε παιδί επιλέγει τη φιγούρα που του ταιριάζει. Ακολούθως επιλέγει αν θέλει να ζωγραφίσει τι σχέδια έχει για το καλοκαίρι και αναλόγως να το κάνει μέσα σε ένα ζευγάρι γυαλιά. Π.χ αν κάποιο παιδάκι θέλει να ζωγραφίσει, θα το κάνει μέσα στα γυαλιά που δεν έχουν γραμμές και αντίστροφα. Τα σχέδια για το καλοκαίρι μπορεί να είναι "θα πάω στην παραλία, θα φάω παγωτά, θα πάω διακοπές με αεροπλάνο κλπ".
Μετά από αυτό, το παιδί κόβει τα γυαλιά, τα κολλά στο πρόσωπο, ζωγραφίζει ότι λείπει (στόμα, μύτη) και χρωματίζει.




2. Βάζω τη φαντασία μου να δουλέψει και συμπληρώνω τα φύλλα εργασίας






3. Φτιάχνω τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού





4. Ενώνω τα κομμάτια για να φτιάξω τα ψαράκια


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.